Haftalık Piksel Raporu – 33

Haftanın Çalışması

Polycolor’ın bütün bölüm tasarımları bitti, %50’si de oynanabilir durumda. Bu hafta ilk demo tadında bir sürümü arkadaşlarımla paylaştım ve gelen olumlu yorumlar ekstra motivasyon sağladı. Bir noktadan sonra oyununuzu geliştirirken, her bölümü 1000 kez oynamak zorunda kaldığınızdan, kendi oyununuza karşı körleşebiliyorsunuz, bu noktada başka insanlardan geri bildirim almak doğru yolda gidip gitmediğinizi öğrenmek için önemli.

Yarın bir teaser, Şubat sonu da bir trailer ardından Mart’ta oyunu yayınlamayı planlıyorum. Yetişecek gibi duruyor bu takvime herşey düşündüğüm gibi giderse, bakalım.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları(Oyun)

Turkish couple pursues the indie mobile game dream with Escher-like Hocus: Başarılı mobil oyun şirketlerinden olan Gamebrain‘in öyküsü VentureBeat’e ulaşmış.

How to Fill Your Days as Full Time Indie: Indie oyun geliştiricisi olan Pascal Bestebroer yeni bir yazı dizisine başlamış ve ilkinde bir çalışma gününü nasıl geçirdiğini anlatıyor. Meraklısı bakabilir.

Terraria tops 20 million copies sold: Terraria 20 milyon satış barajını aşmış, büyük başarı.

Supercell’s Clash Royale grosses $1 billion in less than a year: Mobilin dev firmalarından Supercell, Clash Royale ile 1 yıldan az sürede 1 milyar dolar barajını aşmış.

How to Find Influencers for Your Game?: Temel hatlarıyla oyununuz için doğru Youtube ya da Twitch kanallarını nasıl bulabileceğinizi anlatmış.

Britsoft Focus: Cliff Harris: Cliff Harris röportajı. Democracy 3 oyunundan tanıyabileceğiniz oyun geliştiricisi, Indie dünyası hakkında konuşmakla birlikte yeni oyunu Production Line‘dan bahsetmiş.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları(Genel)

Yuval Noah Harari ile insanlık ve geleceği üstüne söyleşi: Serdar Kuzuloğlu‘nun Yuval Noah Harari ile yaptığı röportaja bu linkten bakabilirsiniz. Homo Deus kitabına karşı iştahımı kabartan bir röportaj olmuş açıkcası.

A design lesson from a sugar stick: Benim de kullanım yöntemim yanlış-mış.(işe yarıyorsa yanlış mıdır? bu da ayrı bir soru) Tasarımın çok ufak bir uyarıcı ile bile doğru kullanış biçimine yönlendirebileceğine güzel bir örnek olmuş.

After 6 incredible years at Buffer I’m moving on to something else: Buffer‘ın Co-founder’ı şirketten ayrılırken Buffer ile ilgili güzel istatistikler paylaşmış, üstüne yeni projesini açıklamış. İlgilenenler baksın.

Why Organizations Don’t Learn: Şirketlerin dillerinden düşürmedikleri konuları(yenilikçilik gibi) neden yap(a)madıklarını ayrıntılı incelemişler.

Miyamoto on World 1-1: How Nintendo Made Mario’s Most Iconic Level

Her oyun geliştiricisinin incelemesi gereken bir platform oyunu bölümünü bir de geliştiricisinden dinleyelim.

Ekstra;

StartUp(Gimlet Media): Girişimci Muhabbeti sayesinde haberim olup çok uzun süredir dinlenilmeyi bekleyen bir podcast serisi idi. Sezon 1’in 6 bölümünü bitirdikten sonra söyleyebilirim ki, bayıldım. StartUp dünyası ile ilgileniyorsanız size de tavsiye ederim.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2019 Alper Iskender