Haftalık Piksel Raporu – 1

Öncelikle neden böyle bir yazı dizisine başladığımı açıklamam gerekiyor sanırım. Temelde bunun 2 sebebi olduğunu söyleyebiliriz.

1- Herhangi bir Türk oyun geliştiricisinin haftalık olarak ne üzerinde çalıştığını, ne kadar süre çalıştığını anlattığı bir yazı dizisine rastlamadım. Bunun örneğini Orange Pixel’den Pascal’da gördüm. Yaptığı şey baya hoşuma gitti ama tam kafamdakini de yansıtmıyordu. O yüzden biraz daha farklı bir şekilde anlatarak her hafta neler yaptığımdan bahsedeceğim. Bu hem benim tembellik yapmamı engelleyecek diye düşünüyorum. Hem merak edenler için oyunların geliştirilme sürecine ışık tutabilecek, en azından benim yaptığım oyunların. Hem de aradan uzun bir zaman geçtikten sonra zamanı verimli kullanıp/kullanmadığımı geçmişe dönük görme şansım olacak.

2- Bir diğer sebepte sosyal medyada paylaşılan şeylerin günler içinde yok olduğunu düşünüyorum, tüketim çok hızlı gerçekleşiyor. Bu yüzden her hafta keşfettiğim haberleri daha kolay takip edilebilir biçimde paylaşmak istiyorum.

Haftanın Çalışması

Hangi Kelime Development

Uzun süredir yetim bırakılmış Hangi Kelime? adlı oyunumu baştan aşağı yeniliyorum. Oyunu yenilerken oyunu aynı zamanda oynanamaz hale getirmiştim, neyse ki tüm bugları çözdüm diyebilirim. Şu anda bug-free duruyor diyebi.. Böyle bir şey yok, elbet vardır hataları ama çok istisna noktalarda kıyıda, köşede kalmıştır diyebilirim en azından.

Bütün arayüzü yeniledim, yeni bir renk paleti kullandım oyunda. Bir süredir mor bir temaya geçme fikri aklımda olsa da uygulamaya dökememiştim. İlk başta arkaplanı mor renk yaptım ama biraz fazla ışıl, ışıl geldi. Kullanıcılar geçmiş oyunda karanlık temayı daha çok sevmişti, göz yormamasıyla ilgili olduğunu düşündüğümden, bu sefer direk karanlık bir temayla başladım.

Oyunda eskiden tablodaki 5 kelimeyi bulduğunuzda oyun bitiyordu. Bir noktadan sonra kendi rekorunuzu kırmak imkansızlaşıyordu. Şanslı bir oyunda basit kelimeler geldiğinde yapılabilecek en yüksek puanlardan birini yapıyordunuz ve bu bir sorun tabi ki. Bunu değiştirdim. Artık süre bitmeden tabloyu bitirdiğiniz sürece, önünüze yeni tablolar gelmeye devam edecek. Ta ki siz başarısız olana kadar.

Kullanabileceğiniz 3 özellik ekledim. Süreniz azaldığında fulleyebilirsiniz, hamle sayınız azaldığında da aynı şekilde ekstra hamle alabilirsiniz yada tablo fazla zorlu geldiyse değiştirebilirsiniz. Bu özellikleri altınla satın alıyorsunuz. Yani altın sistemini de ekledim oyuna. Altınları da günlük ödülünüzü alarak, oyun bitirerek, video izleyerek yada direk parayla altın satın alarak alabilirsiniz.

Bu saydıklarımın hiç biri şu anda yayında değil, haftaya oyun efektlerini bitirebilirsem temmuz bitmeden yayına sokacağım oyunun bu versiyonunu. iOS tarafına kesin geliyor, Android tarafına da umut ediyorum, şimdilik onunla ilgili bir çalışma yapmadığımdan bir şey diyemem.

Haftanın Dikkate Değer Uygulamaları

Places to Work : İleride daha fazla değineceğim konulardan biri. Dünya’yı gezerken yada yurtdışında herhangi bir yere gittiniz ve çalışmanız gerekiyor, bu uygulama ile daha önceden yer keşfedebilir, planlamasını yapabilirsiniz.

iOSStash : Concept-Development-Marketing kategorileri altında mobilde yazılım geliştirme yaparken kullanabileceğiniz uygulamaları derlemiş. Bazıları sırf mobil için değil tabi ki, işinize yarıyorsa başka alanlarda da kullanabilirsiniz.

Pexels 2.0 : Free stock fotoğraflar arıyorsanız, kullanışlı bir site. Haftalık Piksel Raporu’nun resmini de bu site sayesinde keşfettim.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları

Attack on Titan Yeni Sezon 2017 Başı : Neden bu kadar gecikti ki zaten? Attack on Titan takipçisi iseniz bu haber sizi sevindirecek.

Work/Life balance is bullshit : Katıldığım bir konuda güzel bir yazı. Çalışma tarafını kaçılması gereken tarafmış gibi hissediyorsanız büyük ihtimal sevdiğiniz işi yapmıyorsunuz demektir. Bu kadar pazartesiden nefret edip, cumayı bayram havasında kutlayan insan varken, işini değiştirme cesareti gösteren yada kendi işini kuran insan sayısının çok az olması garip değil mi? Bence garip.

6 book every game product designer should read : Türkiye’nin güzel topluluklarından GameDevelopersTurkey grubunda paylaşılan her oyun geliştiricisinin göz atması gereken 6 kitaptan bahseden bir yazı paylaşıldı. Bu konuya ilgi duyanların bakmasını öneririm, bende kenara not ettim, sırası geldiğinde okuyacağım.

Star Craft Ghost : Oyunun geliştirilme sürecinin karmakarışık bir hal almasını, ne kadar yorucu bir süreç olduğunu neler yaşandığını anlatan güzel bir yazı.

China’s Government Must Now Approve Every Mobile Game : Başlığı doğru okudunuz, mobilde artık her oyun Çin hükümetinin onayından geçtikten sonra yayınlanabilecek.

Batman v Superman Ekstra 30 Dakika : Filmi kurtarmaya yetti mi? Yetmedi. Detaylı bir analiz için yazıyı okuyabilirsiniz. İyi ki sinemada izlememişim. Avengers gibi doğal hissettirmedi bu iki karakterin bir araya gelmesi, aralarındaki husumet vs. Çizgi romanlardan bağımsız konuşuyorum, sinema izleyicisi bir filmden keyif almak için öncesinde araştırma yapmak zorunda kalmamalı. Yönetmen kısaca becerememiş bu işi. Ben Afflect‘in Batman filminden daha ümitliyim.

Pokemon Go Sonunda Çıktı! Nasıl İndirilir, Oynanır? : Daha hiç dahil olmadığım bir çılgınlık ama merak ediyorsanız güzel bir rehber hazırlanmış. Şimdilik uzaktan oyunun gelişimini izlemekle yetineceğim.

Pokemon Go is a huge security risk : Güvenlik konularını dikkate alıyorsanız Pokemon Go hakkındaki bu yazıyı okuyabilirsiniz. Tahminim dikkatsizlik yüzünden yapılmış bir hata. Şirketin arka tarafta şeytani planları olduğunu düşünmüyorum ancak bu kadar sükse yapacak bir oyunun böyle şeylere dikkat etmemesi, affedilecek bir şey değil. Aylarca üstünden tekrar tekrar geçtiğiniz oyunda -full access-‘i farketmediniz mi yani? Oyunu indirmediğimden bu yazıda söylenenlere güvenmekle yetindim, gerçekliğini siz kontrol edebilirsiniz.

The code that took America to the moon was just published to GitHub, and it’s like a 1960s time capsule : Başlık gayet açıklayıcı, ilgisini çekenler kaçırmasın.

Grafik Tasarıma Yön Veren 10 Devrimsel Tasarımcı : Hasan Yalçın grafik tasarıma yön veren 10 tasarımcıyı derlemiş, merak edenler okusun.

Yazıyı bu haftanın dikkat çeken Selçuk R. Şirin‘in videosu ile bitirelim. Videoyu izleyecek vaktiniz yoksa tek bir cümle yeterince üzücü ve bir çok sorunumuzun sebebi.

Türkiye’de çocukların yarısı hayal kurmuyor!

 

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2018 Alper Iskender