Piksel Raporu – 55

İki Rapor Arası Neler Oldu?

Bir önceki raporda Wordgraphy için yeni bölümler tasarlamayacağımdan bahsetmiştim. Yeni oyunla ilgili yaşadığım kararsızlıklar uzadığı ve bu süreyi boş geçirmek de istemediğimden, dediğimin tam tersini yaparak yeni bölümler üzerinde çalışmaya başladım. Hem bunu isteyen kullanıcılar vardı, hem dediğim gibi zaman geçiyor ama yeni oyuna da karar veremiyordum, bu yüzden bende Wordgraphy için yeni bölümler üretmeye karar verdim. Yeni güncelleme iki dil için de yeni 75 bölüm içerecek. Bu aralar bunun üzerinde çalışıyorum kısacası.

Yeni oyuna başlamayı neden ertelediğim hakkında da bir kaç laf eklemem gerekirse.(bu arada Wordgraphy de benzer bir kararsızlık sonucu çıkan projelerden). Gönlüm uzun soluklu bir projeye başlamak istiyor ama konuya duygusal bakmadığımda henüz bu konuda kendimi rahat hissetmiyorum. Ben de şöyle bir çözüm yolu buldum. Sadece boş vakitlerimde ya da mevcut yaptığım projeye ara vermek istediğim dönemlerde geliştirebileceğim uzun soluklu bir projeye başlayacağım. Bu proje için herhangi bir bitirme tarihi stresi olmayacak, ne zaman hazır olursa o zaman yayınlanacak. Üzerinde az çalışacağımdan dolayı da uzun süreceğini tahmin edersiniz.(Bu proje belli bir olgunluğa ulaştığında da tamamen buna odaklanabilirim, şimdilik böyle bir karar vermek için erken) Bu projenin yanında haftalık düzenli olarak çalışacağım 3-4 ayda bitirilebilecek tarzda başka oyun projelerini yapmaya devam edeceğim.

Bir sonraki rapora kadar yeni oyun hakkında kesin kararımı vermiş olmayı umuyorum.

Indie Zoom‘un yeni konuğu ise Cat Bird‘ün geliştiricisi Ryan Carag oldu. Röportaj linki burada.

Oyun – Dikkate Değer Okumalar

First Month of Miracle Merchant: Ağustos başında çıkan Miracle Merchant oyununun geliştiricisi oyunun ilk bir ayını nasıl geçirdiğini anlatmış.

Why the monetization in Zuki’s Quest has failed: Aynı geliştiricinin blogunu okurken keşfettiğim bir başka içerik. İndirme rakamlarının doğru monetizasyon yapılmassa gelire dönüşmediğini özetlemesi bakımından önemli bir yazı. Oyuna erişilemiyor şu anda ama ben bu oyunu denemişim zamanında, geliştiricisinin kim olduğunu da bilmiyordum denediğimde. Premium olarak çıkması daha uygun olan ama freemium çıkartılmış bir puzzle oyunu diyebilirim. En azından bana öyle hissettirmişti.

Postmortem – Mark of the Ninja: Klei‘nin yaptığı işleri severek takip ediyorum, Mark of the Ninja‘da keyifle oynadığım oyunlarından biriydi. Onun postmortemi yayınlanmış bu ay.

Nintendo Dev On Working With Kojima,’Splatoon 2,’ Rise of Japanese Games: Japon kültüründe oyun tasarımına bakışın farklılıklarına değinilmiş.

Nintendo’s Jordan Amaro: Bir önceki röportajdan sonra Jordan Amaro hakkında daha fazla içerik bulmak isterken keşfettiğim bir başka röportajı. İlk piksel raporlarından birinde size tavsiye ettiğim youtube kanalının sahibi Mark Brown vesilesi ile gerçekleştirilmiş.

Genel – Dikkate Değer Okumalar

Arayüz tasarımında boşluk nasıl kullanılır?: Tasarımda boşluğun önemini güzel anlatan bir yazı türkçeye çevrilmiş, meraklısına.

Arayüz tasarımında renkler nasıl kullanılır?: Aynı kişi bir başka güzel yazının da çevirilmesine katkıda bulunmuş. Tasarımda renk seçimi konusunda güzel bilgiler içeriyor.

Speed in Software Development: İnsanların uzun uzun tecrübelerini paylaştığı böyle yazılara bayılıyorum.

Bir Kelime Sürekli Tekrarlanınca Neden Anlamını Yitirir?: Okuduğumda bugüne kadar araştırmak neden hiç aklıma gelmedi diye düşündüm. Herkesin yaşadığı, bir kelimeyi fazla tekrarlayınca anlamını yitirmesi durumunu açıklamışlar.

Reddit Kitap Önerileri: AskReddit ara ara bakmaktan kendimi alamadığım Reddit alt başlıklarından. Bu başlıkta da insanlar hayatlarında etkileri olan kitapları paylaşmışlar, bir sürü kitabı okunacak listesine ekledim. Siz de bir göz gezdirin.

An Indie Game with 70 Million Players

İki kişinin geliştirdiği bir oyun, geliştiricilerinin beklentisinin üstüne çıkarsa ne olur? Böyle bir talep artışına hazır mısınız? Bir planınız var mı? Güzel tecrübeler aktarılmış. Videoda anlatılan çoğu konudan bu yazıda da bahsedilmiş, oradan da okuyabilirsiniz.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Copyright 2016 Alper Iskender