Piksel Raporu – 59

İki Rapor Arası Neler Oldu?

Zaman ne çabuk geçiyor öyle. 3 ay sürer dedik, 6 ayı geçti hala bitmedi. Biraz dış etkenler, biraz ben, biraz ilk kez kart oyunu tasarlıyor olmam ve bu sebeple bol karar değiştirmem etkili oldu diyebiliriz bu sürenin uzamasında. Bu raporu arayı daha fazla açmamak adına yazmak istedim. 60.raporda hem oyun biter, hem çıkış tarihi belli olur diye umuyorum.

Bu süre zarfında Indie Zoom da aksadı haliyle, benim için Startup Grave, ekibin geri kalanı için de kendi hayatlarında gelişen başka olaylar daha öncelikli olduğundan biraz ara verdik röportajlara ama bırakmadık. Ona da devam edeceğiz.

101 serisinin ilk yazısını ise iki rapor arasında tamamladım. Verimli çalışmak konusuna giriş niteliğindeki yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Üzerine daha çok konuşulabilecek bir konu olduğundan 102, 103 devam ederiz o konuya. ”Bu Arada” isminde başka bir blog serisinin de ilk yazısını bir sonraki rapor çıkmadan yazacağım, o başlık altındaki yazılar ise beyin fırtınası tadında yazdığım kısa yazılardan oluşacak.

Oyun – Dikkate Değer Okumalar

Steam Week 1 vs Year 1 Revenue: Jake Birkett, Steam’de 1.hafta satışları ile 1 yıllık satışlar arasındaki korelasyonu incelemiş. Bakmakta yarar var.

Ubisoft is using AI to catch bugs in games before devs make them: Yapay zeka uzun vadede oyun yapımında bize yardım edebilir.

7 things I’ve learnt from designing This War of Mine: Benim de beğendiğim oyunlardan olan This War of Mine tasarımcılarından biri, süreç hakkında deneyimlerini paylaşmış. Meraklısına.

Early stage specialism is what studios look for: Kariyerinin nasıl geliştiğini anlatan Duygu Çakmak‘ın röportajını da buradan okuyabilirsiniz.

Always Be Pitching: How to find and talk to publishers to survive as an indie: Pitch tavsiyeleri. Oyununu yayıncılara ulaştırmak isteyenler bu tarz yazılardan kendi durumlarına uygun tavsiyelere kulak kabartmalı.

Genel – Dikkate Değer Okumalar

7 Practical Tips for Cheating at Design: Projenizi hızlıca tasarlamanız gerektiğinde yararlanabileceğiniz kısayollar, tavsiyeler.

Could fake news create fake memories?: Yazıda bahsi geçen, bir anınızı hatırladığınızda aslında onu en son hatırladığınız versiyonu hatırlarsınız anektodu ilk duyduğumdan beri aklımdan çıkmamıştır. Anılarınızı yeniden canlandırdığınız her seferinde anılarınızı bozuyor ya da değiştiriyor olabilirsiniz. Kendi anılarınızdan bile şüphelenmek için sebebiniz varken başkalarının anılarına gözü kapalı güvenmek konusunda iki defa düşünmeli, değil mi?

Why despite global progress, humanity is probably facing its most dangerous time ever: Geçmiş raporlarda dünyanın rakamlarla aslında ne kadar iyiye gittiğinden bahseden bir yazı paylaşmıştım. Bu sefer en kötü olasılıklar neler onlara bakalım.

Why does Sweden produce so many startups?: İsveç’ten çıkan girişimler nasıl bu kadar başarılı olabiliyor sorusunu irdeleyen bir yazı.

Lost in Translation: Kullandığımız dil dünyayı nasıl algıladığımızı etkiliyor. Sırf bu yüzden bile başka dilleri öğrenmek konusunda hevesli olmamızda yarar var, her dil yeni bir bakış açısı.

Creating Strong Video Game Characters

Oyununuz için karakter yaratırken neleri göz önünde bulundurabileceğinizi anlatan yararlı bir video ile bu piksel raporunu da bitirelim.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2018 Alper Iskender