Haftalık Piksel Raporu – 11

Haftanın Çalışması

 

7 günlük 2014’den beri yaşadığım en uzun -in review- sürecinin ardından, 20 Seconds için her şey hazır durumda yayınlanmayı bekliyor. Bu beklenmedik gecikme oyunun çıkışını bir hafta ertelememe sebep oldu, bu da planlarımda olmayan boş bir hafta yarattı. Aslında tam ihtiyacım olan ekstra bir hafta diyebilirim. Son 1 yıldır ilk kez bilgisayardan uzakta geçirilecek yeni haftada, rahat duramadığımdan, yeni oyunun temellerini atmayı planlıyorum.

Nedir bu yeni oyun, daha çıkmamış hazırda bir oyun varken? Apollo 72 oyununa karar verilmeden önce yapılması planlanan, Minimal Maze yapılmadan önce yapılması planlanan,  Hangi Kelime 2.0’dan önce hep tamam bu sefer yapıyor dediğim ama bir türlü içime sinmeyen sebepler yüzünden ertelediğim, 20 Seconds’ın yoktan var olması sebebiyle 1 kez daha ertelediğim oyun fikrine, iyisiyle kötüsüyle, artılarıyla eksileriyle başlamayı planlıyorum. Artık daha fazla erteleyemeyeceğim bir fikir, 2014’de ilk notumu almışım 2 yıl ertelemeyi başarmışım ama yeter bu kadar erteleme:)

Peki neden bir oyun fikri bu kadar süre ertelenir? Oyun geliştiriciliğine başlayan insanlarda gördüğüm ve yapmaktan kaçındığım bir hata sebebiyle. Şöyle açıklayayım, her oyun yapmak isteyen insanın eminim tonlarca orjinal fikirleri vardır ama bazıları o fikirleri kaliteli bir şekilde hayata geçirecek skill setlerine(yeteneklere?) sahip olmadan o fikirlerini, kötü bir uygulamayla hayata geçiriyorlar. Bu şekilde yapılmış tonlarca oyunu uygulama mağazalarında bulabilirsiniz. Fikir güzel, uygulama kötü. Burada bir parantez açmam gerekiyor, yeni başlayan birine tavsiye verebilecek olsam, mümkün olduğunca oyun yapmasını, yapmakla kalmayıp yayınlamasını tavsiye ederdim(Günümüzde development bu işin yalnızca yarısını oluşturuyor mobilde) ama bu orjinal fikirlerini heba etmesi anlamını taşımıyor, burada demek istediğim nokta bu. Oyun yapmalı, yayınlamalısınız ama aynı zamanda nasıl bir oyunun altından -belli bir kalite standartını yakalayarak kalkabileceğinizi de bilmelisiniz.

Örneğin Keep Safe(şu an yayında değil) ilk oyunum, bu düşünceyi destekliyor.

keepsafesite

Bende bu sebeple, 2014’te yazdığım bir oyun fikrini 2016 sonuna kadar kendimi yapmaya hazır /yada yeterli hissetmediğim için erteledim. 2017 planlarıma da sokuşturmak istemediğimden, tüm sonbaharı bu fikire ayırmayı planlıyorum.

Son olarak kesinleşen yeni oyun çıkış tarihlerini ve güncelleştirme tarihlerini hatırlatalım.

20 Seconds – 28 Eylül 2016

Hangi Kelime? 2.3 – 29 Eylül 2016

Haftanın Dikkate Değer Uygulamaları

Hardbound(iOS) : Hikaye anlatım tarzı için bile denemelisiniz. Güzel konuları kaleme aldıkları sürece telefonumda olmazsa olmaz uygulamalardan biri olabilir.

Swift Playgrounds : Apple Haziran’da tanıttığından beri merak ettiğim bir uygulama idi, nasıl bir şey ortaya koymuşlar bakayım dedim bu haftasonu ama ios 10 altı ve iPad Mini ilk nesilde çalışmıyor, deneyemesem de öneriyorum. İncelemek lazım. Bende iPad’i yenilediğimde(artık mecbur kaldık 9.3.5 sürümü üstüne çıkmıyor) ilk bakacağım uygulamalardan olacak.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları

Why did Apple remove the headphone jack from the iPhone 7? : Herhalde bu konuda okuduğum ender bilgi içeren yazılardan. Apple’ın kulaklık girişini kaldırmasının altında yatan nedenleri irdeliyor.

Teknolojik batıl inançlarımız : Atari kasetine üflemek, yaşı yeten hangimiz yapmadı ki?

How to Learn and Master Any Skill Twice as Fast, According to Science : Bir konuda iyi olabilmek için, aynı konu üzerinde defalarca pratik yapmak yerine farklı bir methodla daha hızlı bir öğrenim süreci sağlanabilir mi? Yine temel mantığı beynimizi comfort zonedan çıkarmaya dayalı diyebiliriz.

Analyzing 205 718 Verified Twitter Users : Twitter’daki onaylı hesaplar incelenmiş, güzel istatistikler var.

Thanks a (10) Billion -Swarm : Yer bildirimi olayının altında yatan sebepleri anlayamadığımdan telefonumda bulundurmadığım bir uygulama ama 10 milyon yer bildirimini geçmişler, bu da bir şirket için büyük bir olay. Haberin güzel olmayan kısmı 2.5 milyon yer bildirimi ise Türkiye’den yapılmış. Twitter’da çok yazmamız ama az okumamız, Swarm’da çok yer bildirimi yapmamız ama az gezmemiz. İstatistiklere erişebilsek bu 2.5m yer bildiriminin benzer yerlere defalarca yer bildirimi yapmaktan kaynaklanmış olabileceğini düşünüyorum. Atıyorum, yer bildirimlerinin çoğu Cafe/Sweet Home/Okul/İş/Avm olabilir.

Pokémon GO’s paying population dropped 79 percent but is still the most profitable mobile game : Amerika’daki Pokemon oyununda oyun içi alışveriş yapan kullanıcıların sayısı %79 oranında azalmış, buna rağmen en çok kazanç sağlayan oyun olma özelliğini devam ettiriyor. Bu oranlar şaşırtıcı değil, mobil harici istatistikleri bilmiyorum ama mobilde böyle oranlarda kullanıcı kaybedilebiliyor. Sırf meraktan indiren ama aslında mobilde hiç oyun oynamayan kesiminde istatistiğe bir katkısı vardır.

Gürültü varken konuşulanı neden anlayamıyoruz? : Tinnitus benimde yaşadığım bir problem. 10 yıl önce birinin bana tavsiye vermesini isteseydim, bunun yüksek sesle müzik dinlemenin müzikten alınan zevki katlamadığını, konserlerde en önlerde hoparlörlere yakın durmamak gerektiğini, kulak koruma tıkacı hediye etmesini isterdim herhalde. Durduramadığın bir kulak çınlaması ile yaşamak zor. Hayata direk etki etmese de, bazen mutlak sessizliği sağlayabilmeyi isterdim.

Mad Max:Fury Road Kamera Arkası

 

Filmi izlediğinizi varsayıp ama kamera arkasını kaçırmış olabileceğini düşünerek bu haftanın raporunu, Mad Max’in etkileyici kamera arkası videosu ile kapatıyorum. Sağlıcakla kalın.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2019 Alper Iskender