Haftalık Piksel Raporu – 41

Haftanın Çalışması

Geçen hafta Polycolor‘ın 151 ülkede anasayfaya çıktığını söylemiştim. Bu pazartesi eksik ülkelerden biri olan Amerika’da da ikinci sıradan anasayfadaki yerini aldı. Pazartesi gelen bu ekstra, oyunun yayılma hızını büyük ölçüde etkiledi. Bu sayede Polycolor, hafta içi Amerika’da en çok oynanan ikinci puzzle oyunu oldu.

Geçen yıl Minimal Maze‘in bolca haberinin yapıldığını referans alırsak, Polycolor ondan daha başarılı olmasına rağmen(Lokum‘dan da) Türkiye’de çok az haberi yapıldı, 17 farklı oyun/teknoloji sitesine basın bülteni göndermeme rağmen. 17 promo code dağıtmışım Türk sitelerine, bunların hangi ülkede aktif hale getirilebildiği takip edilebildiğinden biliyorum ki sadece 1’i aktif hale getirilmiş Türkiye’de. Ya yoğunluktan vakit olmadı, ya maili görmediler, ya ilgilerini çekmedi ya da başka sebepten haberi yapılmadı, o kısmı bilemiyorum, ben üstüme düşeni yaparak mümkün olduğunca yaymaya çalıştım. LOG dergisi oyunun haberini yapan tek türkçe medya organı olabilir. Yurtdışında bundan daha fazla haberinin 2, 3, 4 yapıldığını söyleyebilirim.

Edit: İstatistiğin daha anlamlı olması için ekleme yapayım. Yurtdışındaki basına mail ile gönderdiğim 40 PromoCode’un 39’u kullanılmış. -16 Nisan itibariyle- En azından denedikleri varsayımını yapabiliyoruz bu sayede.

20 Nisan Edit: Tamindir.com haberini yapmış aslında, haklarını vermek için onlardan bahsetmemek olmaz. Bugün Webrazzi de haberini yaptı. Yavaş yavaş da olsa yayılması sevindirici benim açımdan.

26 Nisan: Böyle bir istatistik verince de insan güncelleme ihtiyacı hissediyor. Bugün Mobidictum haberini yaptı.

Son olarak geçen haftalarda Polycolor’dan sonraki oyunun kelime oyunu olacağını söyledim gibi hatırlıyorum ama henüz karar vermiş değilim hatta biraz uzaklaştım o fikirden, haftaya bir konseptte karar kılıp, yeni oyun çalışmalarına başlayacağım. Netleştiğinde yine buradan duyurmayı planlıyorum.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları(Oyun)

XCOM Lead Explains Why Some Triple-A Games Fail: XCOM ekibinden Jake Solomon ile güzel bir röportaj yapılmış.

12 Basic Principles of Animation in Motion Design: Animasyon yapımında göz önünde bulundurmanız gerekenlere ufak bir bakış.

Traversal Level Design Principles: Yazıda bahsedilen oyunları da oynamışsanız, daha eğitici bir yazı halini alıyor.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları(Genel)

What Is Selective Attention?: Kısıtlı bir kaynak olarak odaklanmak. Dikkatimizi verebileceğimiz şeyler sınırlı, sınırsız gibi davranmamak lazım.

This Is The Antidote For Digital Narcissism: Klasik sosyal medya eleştirisi. En sevdiğim bölüm sitelerin agresifçe pop-up kullanımını eleştirdiği kısım. Kaç insanı kayıt ettiğinizin istatistiğini tutabiliyorsunuz, peki kaç insanı kaybettiniz? Bu durum şuna benziyor, şirketler çalışanlarına işinizden ne kadar memnunsunuz anketi doldurtuyorlar ama bu anketleri cevaplayabilen tek insanlar zaten mevcutta şirkette çalışan insanlar. Asıl veri almanız gereken adam istifa etti. Olumlu görünen veriye o kadar odaklanılıyor ki, neyi kaçırdıklarını göremiyorlar.

Tech Hiring Has Always Been Broken: Yazılım dünyasındaki iş görüşmelerinin sorunları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız güzel bir yazı. Bazı konularda hak vermemek elde değil.

3 Ways to Get More Done Right Now: En verimli çalıştığım dönemler bu 3 yöntemi de aynı anda uyguladığım dönemlere denk geliyor. Ne yazık ki bu hafta onlardan biri değildi, verimsizliğin kitabını yazmış olabilirim^^

Everything I Said Was Wrong: Why Indie Is Different Now

Bu senenin GDC etkinliğinden indie geliştiricileri ilgilendiren güzel bir konuşma. Aslında herkesin de ders çıkarabileceği konulardan bahsediyorlar. Tavsiyeleri bir süzgeçten geçirmeden almayın kısacası, hayatın her alanında.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2019 Alper Iskender