Haftalık Piksel Raporu – 42

Haftanın Çalışması

Polycolor’ın yoğun geçen ilk 2 haftası geride kaldı. Çoğunluğu olumlu yorumlar sevindirdi. En yaygın eleştirilerde bile oyunun sevildiğinin dile getirilmesi hoşuma gitti açıkcası. Bu eleştirilerin neredeyse tamamında hem appstore yorumları hem mail aracılığı ile verilen geribildirimlerde, oyunu sevdiklerini ancak oyunun hızlıca zorlaşmasından rahatsız olduklarını dile getirmişler. Gelecek oyunlarda bu sürece daha fazla dikkat edeceğim.

Bir oyuncunun oyunun çıkış noktalarından birini bulabilmesi ise ekstra sevindirdi. Oyuncuyla kurulan bu bağ keyif veriyor açıkcası. O çıkış noktası neydi derseniz; Four Color Theorem

Yeni oyunun ne olacağına karar verdim ama açıklamak için bir hafta daha beklemekte fayda görüyorum. Bu oyunla birlikte ilk kez bir arkadaşımla ortaklığa gittim, el elden üstündür diyerek. Benim için de yeni bir tecrübe olacak oyun bittikten sonra 2 kişilik ekip olmanın olumlu/olumsuz yanlarını kaleme alan bir yazı yayınlarım, spesifik olarak bu ortaklıkla ilgili olmasa da. Tek başına çalışmakla, iki kişi çalışmak arasındaki farkları kaleme alırım.

Başka bir haber indie oyun geliştiricilerle ilgili bir site planlıyoruz başka bir arkadaşımla. Onun haberini de 2-3 hafta içinde yine buradan duyururum. Polycolor’la daha fazla hissetiğim, indie oyun geliştiricilerin oyunlarını duyurma konusunda yaşadığı sıkıntılardan dolayı, bir eksikliği kapatma ihtiyacı/güdüsü ile bu projeye atıldık. Uzun vadede güzel noktalara varacağını düşünüyoruz, bakalım.

Son olarak bu kadar ayrı noktaya dağılmak aynı anda mümkün değil. Bu sebeple Haftalık Piksel Raporu 52.haftasında yani tam bir yılını doldurunca 2018’e kadar ara verecek. Bunu raporun bitişi değil, 1.sezonun kapanışı gibi görebiliriz. Başka projelere yer açmak için mevcutta düzenli olarak yaptığım bazı şeyleri bitiriyorum. Rapor bittiğinde sitede oyun geliştirme ağırlıklı yazılar devam edecek. Yazmayı bırakmıyorum yani. Hatta raporu bitirme sebebimde, başka bir oyun geliştirme serisine başlamak istemem. Onun nasıl olacağının haberi de yaza kalsın.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları(Oyun)

7 memorable boss fights that every developer should study: Oyun geliştiriciler tarafından incelenmesi gereken 7 boss fights derlenmiş.

Post mortem on Meganoid 2017: Raporu takip edenler artık OrangePixel‘i yakından takip ettiğimi bilirler. Tek başına sevdiği işi yaparken, aynı zamanda buna profesyonelce yaklaşıp işinin ayakta kalması için sınırlarını iyi çizen biri olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden de paylaştığı yazıları mümkün olduğunca size aktarmaya çalışıyorum. Meganoid‘in ilk ay değerlendirmesini yayınlamış.

Haftanın Dikkate Değer Okumaları(Genel)

Why Kickstarter Decided To Transform Its Business Model: Kickstarter’ın neden şirketin iş modelini değiştirdiğini açıklamışlar. Bilmekte yarar var.

What Sets Successful CEOs Apart: Yönetici seviyesinde başarılılarla, başarısızları neyin ayırdığını belirlemeye çalışmışlar. Çalışmanın yapıldığı havuz büyük, bir göz atılmalı.

Inattentional Blindness and Real-World Examples: Bazen gözümüzün önündekini göremeyiz. Bunun sebepleri irdelenmiş, yapılan bir kaç araştırma paylaşılmış.

How to Get Better at The Things You Care About

Kendimizi geliştirmemiz için daima performansa odaklanmamalıyız kısmına katılıyorum. En basitinden bir örnek vereyim kendi adıma, GameMaker oyun motoru 2.sürümünü çıkardı yakın zamanda, benim için uygun olduğunu düşünüyorum uzun vadede ancak o kadar fazla ”bir şeyler” yapmak için zamanım gidiyor ki, hala 2.sürümü öğrenmek/keşfetmek için zaman yaratamadım. Bu da gelişime engel olan tipik bir örnek. Kısa vadeli hedefler sebebiyle uzun vadede bana yarar sağlayacak bir öğrenim sürecini erteliyorum. Umudum bu yaz öğrenmek.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2019 Alper Iskender