Piksel Raporu – 53

İki Rapor Arası Neler Oldu?


Yeni kelime oyunum Wordgraphy 10 Ağustos’ta Appstore’da sizlerle buluşmak için yayın tarihini bekliyor. Ne kadar oyun çıkarırsanız çıkarın, oyununuzun çıkış tarihini beklemek daima heyecanlı/gergin bir süreç^^

Temmuz sonu hedefi bir kaç haftalık sapmaya uğradı. Bildiğiniz gibi proje bitim tarihlerini tahmin etmek daima zordur, önünüzdeki günlerde hangi sorunla karşılaşacağınızı bilmeden körleme bir tahmin yapıyorsunuz. Bu da doğru bir tahmin yapmayı zorlaştırıyor. Bir kitapta bu tarz tahminleri zorlaştıran faktörlere ”bilinmeyen bilinmeyenler” demişler. Daha iyi anlatılamazdı.

Oyuna gelirsek, geçmiş haftalarda da bahsettiğim gibi Wordgraphy İngilizce ve Türkçe olarak her dilde 225 bölüm ile yayın hayatına başlayacak. Hangi Kelime? ve 20 Saniye‘nin aksine bu sefer oyunda herhangi bir zaman sınırı yok. Bu geçmiş oyunlarda kullanıcıların istediği ama oyunların ana teması gereği fazla yanaşmadığım bir seçimdi. Wordgraphy ise oyunun yapısı gereği buna gayet uygun.

Günlük bölümler ile rasgele bölüm yaratımı yerine elle hazırlanmış bölümler de bir kelime oyunu için ilk kez denediğim seçimlerdi. Sonuçlarını merakla bekliyorum. Kayda değer gelişmeleri yine başka bir piksel raporunda paylaşırım.

Wordgraphy hakkında son olarak, çıktığı gibi haberdar olmak isterseniz, oyun çıkışlarını duyurduğum bültenime abone olabilirsiniz.

Yeni oyun dışında Hangi Kelime?‘ye bir güncelleme geldi. Kullanıcıların bir süredir istediği seçilen bir harfi hamle sayısını azaltmadan geri bırakabilme özelliğini ekledim.

Eğer vakit bulabilirsem Wordgraphy çıkana kadar diğer oyunlara da böyle ufak dokunuşlar yapmaya devam edeceğim.

Wordgraphy sonrası gelecek oyun hakkında ise bir şeyler söylemek için çok erken. O başka bir raporun konusu. Henüz herhangi bir karar vermiş değilim.

Indie Zoom‘un yeni konuğu ise LVL‘in geliştiricilerinden Ertan Unver oldu. Röportaj linki burada.

Indie Zoom özelinde haftada 1 röportaj hedefinin bizi sıkıştırdığını fark ettik, onu da her piksel raporunda sizinle paylaşacağım en az 1 yeni röportaj hedefine çeviriyorum. Bu şekilde daha uzun soluklu bir proje olacaktır.

Oyun – Dikkate Değer Okumalar

Ori and the Blind Forest Postmortem: Başarılı 2d platform oyunlarından Ori and the Blind Forest‘in postmortemi yayınlanmış. Daha detaylı olmasını isterdim açıkcası, bazı merak ettiğim kısımların üstü kapalı geçilmiş.

Indie Game Design Do-s and Don’t-s: Super Meat Boy‘un geliştiricilerinden biri olan Edmund McMillen‘den bazı tavsiyeler.

The making of Warcraft: Warcraft‘ın geliştiricilerinden Patrick Wyatt, ilk oyunun gelişim hikayesini anlatan bir yazı dizisi hazırlamış. Yazı dizisi yarım kalmış gibi hissettirse de, okumadan geçmemeli. Part 2, Part 3

The History of Computers & Video Games: Oyun dünyasının kısa bir özeti.

Making Platforming Games: Platform oyunu yapacaklar için güzel tavsiyeler var.

Genel – Dikkate Değer Okumalar

Top 10 companies winning at remote work culture and their secrets: Uzaktan çalışmayı başarıyla şirketine entegre etmiş 10 şirketi merak ediyorsanız, bu listeye bakabilirsiniz.

If you drop plastic in the ocean, where does it end up?: Okyanusa bırakılan plastikler nerelere gidiyor diye düşünüyorsanız, bu yazıya bakmalısınız.

Roger Federer and Venus Love What They Do, And That Keeps Them Winning: Bu final maçlarından önce yayınlanmış bir yazı idi. Ardından Federer 8.kez Wimbledon’u kazanarak bir kez daha farklı bir rekorla tarihe geçti. Galibiyetin ardından yazılmış çok yazı var ama özellikle bunu paylaşmayı seçtim çünkü Federer’i 20’li yaşlarında da izleyen biri olarak, daima kendine çok iyi baktığından bahsediliyordu. Şu anda bunun mükafatını 35 yaşında alabildiğini görmek, rekabetten geri kalmadığını görmek bana izlerken acayip keyif veriyor. Disiplini, tenise olan sevgisi hayranlık uyandırıcı.

İlk Wimbledon şampiyonluğunu yaşadığı 2003 yılındaki New York Times yazısını okumak istiyorsanız, o da burada.

Kitap ‘sevmek isteyenlere’ birkaç tavsiye: Ne kadar az insanın kitap okumaya vakit ayırdığını düşünürsek, bu konudaki her teşviki yaymakta yarar var.

How Pixar Fosters Collective CreativityCreativity Inc. kitabını okuduysanız tekrar gibi gelecek bir yazı, okumadıysanız bakmanızda yarar var.

Practical Contract Law 201 for Indie Developers

Zaman harcamaktan keyif almadığımız konulardan biri. O zamanı oyunu geliştirmeye harcasaydım bin kat daha yararlı olurdu diye düşünüyoruz, ideal bir dünyada böyle de olmalı ama ideal bir dünyada yaşamıyoruz ve haklarımızı nasıl koruyacağımızı bilmemiz gerekiyor.

Yayıncı seçiminde nelere dikkat edilmeli konusunda bana da mail ile danışanların sayısını düşününce bu videoyu paylaşmanın faydalı olacağını düşündüm.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Copyright 2016 Alper Iskender