Piksel Raporu – 56

İki Rapor Arası Neler Oldu?

Bir önceki raporda bahsettiğim Wordgraphy‘e 75 yeni bölümün eklendiği güncelleme çıktı. Zorunlu değişiklikler harici artık bütün vaktimi yeni oyuna veriyorum. Bu konuda da geçmiş raporlarda söyledim mi pek hatırlamıyorum ama 2017 için hedefim 4 oyun çıkarmaktı, bulunduğumuz tarih itibariyle bu mümkün görünmüyor. Benim de nicelik uğruna niteliği feda etme gibi bir hevesim olmadığından bu yılı 2 oyunla kapatıyorum. Yeni oyunun çıkış tarihi için kaba bir hesap ile Ocak sonu diyebiliriz.

Yeni Oyun

Yeni oyun hakkında bir kaç cümleden fazla söyleyebileceğim bir ayrıntı, gösterebileceğim bir görsel yok. Plan aşamasındayım hala. Ne bulmaca ne de kelime oyunu olacağından, sürecin ekstra bir heyecan içerdiğini söyleyebilirim. Kart oyunu olacağı ve klasik kart oyunu mekaniklerini barındıracağı kesin. Aynı konuyu kart oyunu olarak ele alan bir örnek araştırmama rağmen bulamadığım için, belki de daha önce hiç benzeri yapılmamış olabilir, emin değilim bütün interneti taradım diyemeyeceğime göre. Varsa bile örneği, önemli olan türünün en iyisini ortaya koymak. Bu da aldığım/almak istediğim bir risk ve sonuçlarını merak ettiğim.

Pek bir bilgi veremedim daha projenin başlarında olduğumdan. Nedenine gelirsek bununla ilgili güzel bir örnek var geçmişte. Lokum oyununun ismi bile evin kedisi olan Lokum‘a isim bulana kadar Fire on the Machine idi ve geliştirme sürecinin ortalarına kadar bambaşka bir konsepte sahipti. Nereden nereye^^ Yine yeni oyun hakkında belli başlı konulara karar verdiğim bir dönem ama duyurmak için çok erken. Böyle söylemiştim ama o kısmı yine değiştirdik, değiştirdiğimiz kısım var ya onu yine değiştirdik gibi laflar etmek istemediğimden, oyunun kesinleşmeyen tarafları hakkında konuşmamak daha kolayıma geliyor.

Ayrıca bu sefer çıkmadan farklı kanallardan betasını insanlara duyurmayı planlıyorum, onu da buradan haber veririm.

Ek: Piksel Raporu 45‘de bahsettiğim ekran sorununu çözmüş bulunuyorum ve bu sefer elimde başkalarına da tavsiye edebileceğim bir ekran var. Viewsonic’in VP 2468 modelini satın aldım bir kaç hafta önce. Sırf eleştirmek ve daima daha da iyisi olabileceğini düşünerek kusur bulmak istemessem şikayet edilecek bir yönü aklıma bile gelmiyor. Önceki iki ekranımdan kat kat iyi. Bu sorunu da halletmiş oldum böylece. Son 5 aydır donanım konusundaki ana sıkıntım idi.

Indie Zoom‘un yeni konuklarından biri Pigeon Wings‘in geliştiricilerinden biri olan Kris Hattori oldu. Röportaj linki burada.

Bir diğer konuk Dawn of Crafting‘in geliştiricisi Göktuğ Yılmaz oldu. Onun da röportaj linki burada.

Dikkate Değer Okumalar

So Many Projects, So Little Time: Bir üstteki makaleyi yazanın elinden çıkmış bir başka yazı. Yazının içindeki boş geçirmediğin bir gün olmasın tavsiyesini öne çıkarmak adına tekrarlamak isterim. Bu çok önemli bir alışkanlık.  Projen adına yarım saat bile olsa bir şeyler yap, her gün.

How to show your indie game at any expo: Konferanslara ilk kez katılacak insanlar için çok güzel bir derleme olmuş açıkcası. Daha önce benzeri hiç denk gelmemişti.

3 Reasons to Stop Asking This 1 Question to Your Employees: Hayatın her alanında sorduğumuz soruların kapsam alanını daraltmak faydalı, cevap almanız spesifik bir soru sorduğunuz sürece çok daha kolay.

‘Friends,’ the Sitcom That’s Still a Hit in Major League Baseball: Komedi dizileri gerçekten de dil öğrenme konusunda yararlı diyerek bu yazıya katılıyorum. Fazla vakit almıyorlar, dilleri ağır değil. Ben de geçmişte bu sebeple izliyordum, hala da izlerim tek sebep bu olmasada.

Lazy ants make themselves useful in unexpected ways: Tembel karıncalar meğer yedekte bekleyen oyuncular gibiymiş.

Facts Don’t Change People’s Minds: İnternette kaliteli fikir paylaşımı yapılan ortamların yavaş yavaş tükenmesinin sebebi.

A Powerful Idea About Ideas

Videodaki örnekler eğitimde doğru yaklaşımın yaratabileceği farkların ispatı adeta.

Yeni içeriklerden haberdar olmak için beni Twitter‘da takip edebilirsiniz.

Oyun Tasarımcısı

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2020 Alper İskender