Piksel Raporu – 57

İki Rapor Arası Neler Oldu?

Yeni oyunun ismi “Startup Grave”. Premium olarak ilk AppStore’da çıkacak bir kart oyunu. Teması bile iki rapor arasında tamamen değiştiğinden, şimdilik verebileceğim detaylar bu kadar.

Ağustos ayından beri çizim konusunda daha fazla pratik yapmaya çalışıyorum ve bu sırada çizdiklerimi başlangıç olarak çıkartma paketlerine dönüştürmeye karar verdim. İlkini ne zaman yayınlarım henüz karar vermiş değilim.

Bir diğer konu siteyi “yeniden” açalı bir yılı aşkın bir süre oldu ve bu süre boyunca kitap incelemeleri ve piksel raporu yazılarından fazlasına vakit ayıramadım. Siteyi ilk açtığımda yazmayı planladığım çok daha fazla başlık vardı. Hatta ilk piksel raporlarında lafını bile etmiş olabilirim. Bu konuda biraz daha çaba göstermek adına “101” ismindeki yeni bir kategorinin ilk yazısını yakın zamanda bitirmeyi planlıyorum. Bu resim ile ilk yazının konusu hakkında da bir ipucu vereyim, çalışma alanımı ayakta da çalışılabilecek şekilde yeniden düzenledim yüksekliği ayarlanabilir bir masa alarak. Türkiye’de pek alternatifiniz yok bunu yapmak isterseniz ya da ben bulamadım. Ikea kendi portföyünden bile yalnızca bir modelinin bir rengini Türkiye’ye getirmiş. Bu alternatifsizlikte aldığınız masada değişiklikler yapmak isterseniz, bu şekilde masanızı modifiye de edebilirsiniz.

Son sözünü etmem gereken konu da yayınladığım bazı oyunlar hakkında. Başka projelere vakit ayırabilmek için bir kaç oyunuma desteği azaltıyorum. Yaptığınız oyunların sayısı arttıkça ufak gibi görünen güncellemeler, oyunları güncel tutma derdi bile fazlasıyla vakit alıyor. Bu sebeple Lokum ve Hangi Kelime?’nin android sürümlerini yayından kaldırdım, Android tarafında şu anda yayında bir oyunum bulunmuyor. Oyunlarımın iOS sürümlerinde ise sdk güncellemeleri için bile vakit harcamamak adına Lokum ve Apolllo 72’nin reklamlarını kaldırdım. Şirketi ayakta tutan gelir kalemlerinden değillerdi hiç bir zaman, o yüzden herhangi bir gelir kaybım olmadığını söyleyebilirim. Hangi Kelime Sticker da yayından kalktı, iMessage için çıkartmalarla ilgili ileride başka planlarım olduğundan, buna da portföyü temizlemek diyebiliriz.

Tek başınıza çalışıyorsanız, her işin altından kalkabilmeniz zamanı ne kadar iyi yönettiğinizle doğrudan alakalı. Oyunlarınızı, ileride size ihtiyaç duymayacakları şekilde tasarlamaya bakın. Bu uzun vadede yararını göreceğiniz konulardan biri.

Oyun – Dikkate Değer Okumalar

Design 101: Balancing Games: Oyunlarda güç dengesi nasıl kurulmalı merak edenlere. Fermi Solution ve Tripple Tapping alt başlıklarını ekstra beğendiğimi söylemeliyim. Hem kolay akılda kalıyor, hem de faydası harcadığın zamanın çok üstünde.

Design 101: Complexity vs. Depth: Aynı yazı serisinin bir başka bölümü, başlık derdini yeterince anlatıyor. Serinin geri kalanını da tavsiye ederim.

Game designer Jason Rohrer designs a game meant to be played 2,000 years from now: İnsanlığın oynadığı son oyun temasıyla düzenlenen etkinlikte, bundan en az 2000 yıl sonra bulunması tahmin edilen bir oyun yapılmış, ayrıntılar yazıda.

How paying for content ratings is hurting devs who release in Europe: Oyununuzun Avrupa’da bazı platformlarda yayınlanabilmesi için reyting kurumuna ücret ödemeniz gerektiğini biliyor muydunuz? O ücretlendirmenin nasıl yapıldığını hakkında ufak bilgiler verilmiş bu yazıda. Fiyat artışı için sınır 450mb imiş, sırf kağıt üstünde Indie ve büyük şirketlere farklı fiyatlar çıkarıyoruz demek için konulmuş bir sınır gibi.

Why Hellblade can’t serve as a role model for developers: Elde ettiği başarının neden sektöre rol model olmaması gerektiği ile ilgili güzel noktalara değinilmiş yazıda. Yılın en iyilerinden birinin bile 4 yıllık maliyetini katlayamamasından bahsediyorsak, bu örnek genellenmemeli. Tüketici tarafında küçük takımlardan yüksek beklentiler daha da yükselirken bunun karşılığı olan uzun çalışma saatleri, sağlıksız süreçler hakkında pek fazla konuşulmuyor, bu bedeller ile sağlıklı bir modelden bahsedemeyiz.

Genel – Dikkate Değer Okumalar

The Secret to Roger Federer’s Success is This Man: Federer’in fitness hocası hakkında ayrıntılar barındıran bir yazı. Bugünleri planladığını o günlerden yazıyorlardı, kendisine iyi baktığı ile ilgili 10 yıl önce de benzer yazılar okuduğumu hatırlıyorum.

Beauty Is Currency Among Instagram’s Elite Plastic Surgeons: Bu yazıya kadar sosyal medyanın estetik cerrahlar üzerindeki etkisini hiç düşünmemişim. Neler oluyormuş neler.

Amazon announces Lord of the Rings prequel TV series: Lord Of The Rings tv ekranlarına taşınıyor, büyük bir haber. Umarım o dünyayı keyifle izlenecek bir şekilde yansıtırlar.

Sevmediğinin derdine düşmek: Dünya sadece bu konuyu halletse bile bir ferahlama gelebilir internet ortamlarına. Sevmediğin bir şeye en değerli hazinen zamanını neden harcarsın?

IKEA ve Gerçek Zamanlı Pazarlama: Hazır Ikea’dan bahsetmişken, bu yazıya da bir göz atın. Reklam fırsatlarını iyi değerlendiriyorlar.

How Game Developers Define Success

56 farklı oyun geliştirici ile yapılmış röportajlardan derlenmiş güzel bir çalışma.

Ekstra;

How I Got My Mom to Play Through Plants vs. Zombies: Tembel tercihlerde bulunmayan her oyun geliştiriciyi ayrı sevdiğimi söylemeliyim, burada da Plants vs. Zombies‘in geliştiricisi oyunun kolay öğrenim sürecinin ardında ne kadar fazla planlama olduğunu anlatıyor. Oyunlarının tutorial kısmını daha da iyi noktalara getirmeyi düşünenler mutlaka izlemeli.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2017 Alper Iskender