Piksel Raporu – 60

İki Rapor Arası Neler Oldu?

Sonunda Startup Grave 14 Haziran’da AppStore’daki yerini alıyor. Oyunun hikayesinden ve mekaniklerinden biraz bahsedecek olursak, Startup Grave solitaire stilinde sıra tabanlı savaş sistemi ile renklendirilmiş bir kart oyunu. Oyundaki ana karakterlerimiz Maya ve arkadaşları yeraltından dünyaya açılan bir geçit bulma hedefiyle bir Startup kurarlar ve bundan rahatsız olan yeraltı liderleri onları engellemek için peşlerine düşer.

Oyun bu noktaya gelene kadar en çok değişim geçiren oyunlarımdan biri oldu, en başta koyduğum hedefleri geliştirme sürecinin ortalarında değiştirdim, bu sayede ortaya çıkan oyun isminin ilk yarısı olan ”Startup” kelimesine daha uzak, isminin ikinci yarısındaki ”Grave” kelimesine daha yakın oldu. Beta sürecine dışarıdan da insanları dahil edeceğimi söylemiştim ama ocak çıkış hedefleri hazirana sarktığında süreci hızlandırmak adına kapalı bir grupla test sürecini bitirdim.

İçimi kıpır kıpır eden yeni bir oyunumun çıkış tarihine sayılı günlerin kaldığı o anlara geldik, umarım geliştirme sürecinde büyük keyif aldığım bu oyunu, oyuncular da benim kadar severler.

Oyun – Dikkate Değer Okumalar

How to Train Players Right: Oyununuzda oyuncularla ilk etkileşimin kötü olmasını istemezsiniz. Başarılı tutorial örneklerinin derlendiği bu yazıya bakmadan geçmeyin.

2018 Video Game Industry Statistics: Oyun sektörü ile ilgili bir çok farklı kaynaktan istatistikler bir araya toplanmış, meraklısı bakabilir.

The Great Video Game Exodus: Neden bazı oyun geliştiricilerin 4-5 yıl sonra sektörü terk ettiklerini merak ediyorsanız bu yazıyı okumalısınız. Bir kaç büyük bütçeli yapımın getirdiği karlar, sektörün tamamını yansıtmıyor. Belirsizlik intoleransı sebebiyle bir insanın bütün kariyeri boyunca diken üstünde devam edebilmesi genellikle mümkün değil. Bir çok sektörün sıradan bir parçası olan zamanı geldiğinde emekli olabilme ihtimalini bir çok oyun tasarımcısı, oyun sektörü içinde hayal edemiyor. Mental bir kırılma bu koşullarda kaçınılmaz.

What Makes A Great Idle Animation?: Oyunlarda karakteri kendi haline bıraktığında ne yapacağını hepimiz merak etmişizdir. Oyun tasarımcıları bu konudaki favorilerini paylaşmışlar. Bir bakın.

Zynga, Türk Mobil Oyun Girişimi Gram Games’i 250 Milyon Dolara Satın Aldı: Oyun sektörü ile haşır neşirseniz illa duymuş olacağınız bir haber ama yenilemekten zarar gelmez.

Genel – Dikkate Değer Okumalar

80’s kids started programming at an earlier age than today’s millennials: 80 nesli günümüz gençliğine göre kodlamaya daha erken yaşlarda başlamış. İstatistiğin oluşmasındaki iki sebep ihtiyaç ve mecburiyet.

The Wisdom of Running a 2,189-Mile Marathon: Limitleri zorlayan atletler hakkında güzel bir yazı.

Good Genes Are Nice, But Joy Is Better: Yapılmış en uzun araştırmalardan biri, yaşamımızda en önem vermemiz gereken konunun ilişkilerimiz olduğunu söylüyor.

Startups, Stop Doing Press Releases: Bir ürün çıkarırken Product Hunt’ı pas geçmemelisiniz. Dünün basın bültenlerinin yerini bir gün Product Hunt alırsa, bu tavsiyenin de modası geçmiş olacak.

32 Yaşında Bir Çaylak: Ne hikaye ama. 32 yaşında ilk Nba maçına çıkmak.

A Course About Game Balance

Balans konusu 30 dakikada ancak bu kadar ele alınabilirdi herhalde. Bahsettiği blog adresini de okunacaklara ekledim.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2018 Alper Iskender