Piksel Raporu – 61

İki Rapor Arası Neler Oldu?

Ara daha da fazla açılmadan bu piksel raporu ile durum güncellemesi yapalım. Sağlık sorunları, tatil vs. derken bütün yaz raporsuz geçti. En son Startup Grave‘in çıkış tarihini duyurmuş ve haziran ayında da oyunu çıkarmıştım. Ardından Startup Grave için güncellemeler üzerinde çalışırken, aynı zamanda yeni bir oyun da geliştirmeye başladım. 2018 bitmeden o oyunu çıkarmayı planlıyorum. Ardından yoğun bir 2019 programı hazırladım. Bu kadar plan dedikçe aklıma hayat siz planlar yaparken başınıza gelen şeylerdir sözü geliyor, ne kadar uyabileceğim hep birlikte göreceğiz. Şimdilik ufukta 2019 ilk çeyrek bitimine kadar 2 yeni oyun gözüküyor, gerisinden ileride bahsederim.

Indie Zoom‘a da bu ay ile birlikte yeniden vakit ayırmayı planlıyorum, oyun geliştiricilerle röportajlar devam edecek. Şimdilik bendeki gelişmeler bunlar, bir göz atmanızı dilediğim okumalarla rapora devam edelim.

Oyun – Dikkate Değer Okumalar

Cultist Simulator – The Retrospective: Cultist Simulator‘ın geliştiricileri oyunun çıkışının ardından bir durum değerlendirmesi yapmışlar, bu tarz yazıları sevenler bakmalı.

Postmortem Sunless Sea: Cultist Simulator‘ın arkasındaki isimden Sunless Sea‘in geliştirilme süreci analizi.

A Year of Monument Valley 2: Monument Valley 2‘nun ilk yılının nasıl geçtiğine dair infografik paylaşılmış. Çin’in payı dikkat çekici.

10 Lessons from Making 100 Games in 5 Years: 5 yıl içinde 100 oyun yapan birinin tecrübelerine bir bakalım.

Cuphead Is The Indie Fairy Tale That Never Gets Old: Cuphead çıkmadan önce hikayesini paylaşmıştım(kaçıranlar için burada), o alınan riskler karşılığını vermiş gibi görünüyor ilk 3 ayında 2 milyon birim satmayı başarmış bir indie oyun var artık karşımızda.

Genel – Dikkate Değer Okumalar

Pipo, Rene Magritte ve Girişimimizi Nasıl Batırdık?: Başarıya ulaşmasını umut ettiğim bir uygulama kepenk kapatmış. Süreci merak edenler yazıya bir göz atsın.

Brains Cling to Old Habits When Learning New Tricks: Bugüne kadar öğrendikleriniz, gelecekte öğrenebileceklerinizi belirleyici rol oynuyor. Bu aynı zamanda değişimin, yapılmak isteniyorsa hafife alınmaması gereken bir kavram olduğunu da gösteriyor.

Why Entrepreneurs Start Companies Rather Than Join Them: Kağıt üstünde kapasitesinin ortaya konmadığını ve işe alımı yapacak kurumun kendisini doğru değerlendiremeyeceğini düşünmek, 100 nedenden -biri- olabilir ama ilk 10’a girmez herhalde.

Bir Tatlı Huzurun Peşinde: Dünyadan bir habersizmiş gibi sessizliği kim sevmez demek istedim bu yazıyı okuyunca.

Find Passion May Bad Advice: Bir zorlukla karşılaştığınızda, bu zorluğu bu işin size göre olmadığını gösteren bir işaretmiş gibi görmeyin.

Slime Rancher: A Preemptive Postmortem

Slime Rancher‘ın geliştiricileri Early Access süreci ve Youtube ile etkileşim konusunda yararlı bilgiler verdikleri bir sunum gerçekleştirmişler. Oyun geliştiriciler bir göz atmalı.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

© 2016-2018 Alper Iskender