Polycolor‘ın Nisan ayında çıkışının ardından önce 151 ülkede Appstore anasayfada feature oldu ardından ilk haftasının bitmesine yakın +1 eklenerek Amerika’da da anasayfaya çıktı. Grafikte göreceğiniz günlük 1000 barajının aşıldığı tarihlerde Amerika’nın listeye eklendiği tarihlere denk geliyor.
Anasayfa featurelarının bitmesinin ardından klasik bir düşüş gerçekleşiyor ve o günden beri benzer bir grafikte seyretmeye devam etti satışlar. Bu, premium oyunlarda anasayfaya çıkmış bir çok insanın deneyimlediği bir düşüştür tahmin ediyorum ki. O yüzden şaşırmadığımı söyleyebilirim. Feature olmanın size sağladığı ekstra görünürlüğü kendi başınıza elde etmek için bütçenizin fazlasıyla büyük olması gerekiyor. Büyük şirketler benzer görünürlüğü kendi bütçeleriyle de elde edebilirler tabi ki.
Tabloda Türkiye’yi arayanlar için %1.9 ile ilk ay satışlarında pay sahibi oldu. Bu istatistiğe normal mi, kötü mü demeliyim kararsızım açıkcası. Mobilde freemium çılgınlığı ve Türk oyun kullanıcısının bu yöndeki ekstra yönelimi zamanla artmış olabilir. Tam 1 yıl önce Appstore Türkiye’de anasayfada(aynı fiyat etiketiyle) benzer ama daha az süreli feature şansı bulan Minimal Maze bundan 4-5 kat daha fazla satış gerçekleştirdi Türkiye’de. Minimalist dizayn, premium puzzle oyunu gibi benzerlikler görünse de iki oyunda, kullanıcı kitleleri birbirinden ayrıldığından bu kıyasla doğru bir sonuca varmak mümkün değil. O yüzden bu istatistiği bir sonuca bağlamadan bırakıyorum.
Oyunun 152 ülkede neredeyse aynı konumlarda hem iPhone hem iPad’te anasayfada feature olup ekstra görünürlük elde etmesine rağmen satışların %78’i iPhone üzerinden gerçekleştirildi.
Appstore üzerinden verilen 53 puanlamadan 30’u 5 yıldız 16’sı 4 yıldız oldu ilk ayında. Olumsuz 5 yorumun 4’ü de neden memnuniyetsizlik içinde olduklarını yazdılar ve hepsinin de sebebi aynıydı. Oyuna severek başladıklarını söylüyorlar ardından bir noktada oyunun fazlasıyla zorlaştığını ve artık keyif alamadıklarını çünkü oyunun yeni kuralları kullanıcıya anlatmadığını, zorlandıklarını söylüyorlar. Bu oyundaki anlatmadan öğretmeye çalışma denememin olumsuz sonuçları olacağını tahmin ediyordum. Sebebine gelirsek dışarıdan bakıldığında casual oyuncuya hitap eden bir yapısı var oyunun ancak 19.bölümle birlikte basit yapıdan çıkıp oyun zorlaşmaya başlıyor ve bu noktada casual oyunlarla haşır neşir olan oyuncu kitlesi kuralların açıklanmasına, her butonun ne işe yaradığının söylenmesine alışkın olduğundan, benzer bir aksiyonu bu oyundan da bekliyor. Bu noktada benim yapabileceğim, gelecek oyunlarda anlatmadan öğretmeye devam etmekle birlikte sadece bu konuda daha iyi olmaya çalışıp bu olumsuz tepkileri azaltmaya çalışacağım.
Hızlıca aklıma gelen istatistikler ve yorumlarım bunlardı, bir kaç istatistiği tekrar etmek istemedim onlara geçmiş piksel raporlarından ulaşabilirsiniz.